Cotidian Judetean

www.concretolt.ro

DUPĂ FDI, ÎNCOLONAREA PRIMARILOR SE FACE LA DNA: DISJUNGERE PE ABUZ ÎN SERVICIU!

20. iulie. 2020

În septembrie 2019 au fost câțiva primari de la Olt cărora norocul le-a surâs când numele localităților pe care le administrează au fost incluse pe lista lui… GHIZDEANU! FDI, dragotea tuturor! Câteva luni mai târziu, mai exact pe 12 februarie, au început să se arate câțiva nori negrii. Erau băieții de la Economic, echipe de câte doi, în aceeași zi în biroul ”norocoșilor” cărora le-au solicitat să le pună la dispoziție toate documentele cu privire la proiectele pe FDI. Perchezițiile pe care unul dintre primari, Liviu Voiculescu de la Cungrea, s-a grăbit să le desființeze rapid că ”n-au fost percheziții, ne-au cerut și le-am dat niște documente! Facă-se dorința lui, deși, ca fost lucrător tot în poliție, presupunem că domnia sa când mergea spre exemplu în depozit la comercianții de țigări netrimbrate, nu fura documentele ci le solicitau respectivilor să le pună la dispoziția organului. Trecând peste detalii de care se împiedică unii în speranța că fenta ține la popor, documentele respective nu au fost ridicate degeaba și așa cum spuneam încă de la acel mment, despre ele vom mai auzi.

Ceea ce s-a întâmplat. Nu doar că am auzit dar produc și… efecte. Care efecte s-au materiaizat deja într-un dosar penal disjuns din cel instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 prin care a fost deja trimis în judecată Ion Ghizdeanu.

Referitor la infracţiunea de abuz în serviciu prev. de art. 297 C.pen. constând în eliberarea autorizaţiilor de construcţie, necesare demarării execuţiei proiectelor finanţate de F.D.I., de către conducătorii unităţilor administrativ teritoriale, fără respectarea dispoziţiilor legale, având în vedere că între această infracţiune şi cea anterior descrisă (n.n. paguba cauzată prin săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu prev. de art. 297 C.pen. este mai mare de 1.000.000 euro ) există legătură, se va dispune disjungerea şi declinarea cauzei şi cu privire la această infracţiune în favoarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie. (Rechizitoriu Ghizdeanu)

Asupra căror edili planează suspiciunile rezonabile? În primă instanță e vorba de un total de 17, între care cinci sunt norocoșii de la Olt: Cungrea, Vitomirești, Pleșoiu, Milcov, Slătioara, cei al căror numitor comun este constructorul- SC Olt&New!

Cum a învârtit roata… norocului Ghizdeanu

Potrivit procurorilor, la nivelul Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză au fost depuse aproximativ 4.000 proiecte de dezvoltare/investiții în cadrul mecanismului de acordare a finanțărilor prin Fondul de Dezvoltare și Investiții. În calitate de președinte al Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză, inculpatul Ghizdeanu a emis mai multe ordine prin care a aprobat finanțarea din Fondul de Dezvoltare și Investiții a unui număr de 696 proiecte depuse de unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, asociațiile de dezvoltare intercomunitară și universitare. Dintr-un total de 1.883 proiecte eligibile pentru finanțare din F.D.I., Comisia Națională de Strategie și Prognoză a încheiat contracte de finanțare pentru un număr de 330 proiecte, în perioada 01.10.2019-06.11.2019. Ulterior, din cele 330 de proiecte pentru care s-au încheiat contracte de finanțare din Fondul de Dezvoltare și Investiții au fost finanțate efectiv 17 proiecte de investiții depuse de tot atâtea unități administrativ-teritoriale situate pe raza județelor Buzău, Călărași, Dolj, Giurgiu, Mehedinți, Olt, Vâlcea, Suceava și Teleorman, pentru care a fost transferată din acest Fond suma de 54.808.443,63 lei, în perioada 30.10-08.11.2019 (cu titlu de avans sau decont), după cum urmează:

1) ”Modernizare drumuri locale”, beneficiar com. Teslui, județul Olt, ce se regăsește la poziția 92 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
2) ”Modernizare drumuri comunale”, beneficiar com. Slătioara, județul Olt, ce se regăsește la poziția 107 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
3) ”Modernizare infrastructură rutieră locală”, beneficiar com. Vitomirești, județul Olt, ce se regăsește la poziția 40 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
4) ”Modernizare drumuri de interes local”, beneficiar com. Milcov, județul Olt, ce se regăsește la poziția 102 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
5) ”Betonare drumuri comunale DC35 Cepești-Vlangarest și DC25 IbăneștiMiești”, beneficiar com. Cungrea, județul Olt, ce se regăsește la poziția 9 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
6) ”Asfaltare străzi rurale în comună”, beneficiar com. Valea Stanciului,
județul Dolj, ce se regăsește la poziția 91 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
7) ”Reabilitare și modernizare străzi și alei – modernizare strada
Carpenului”, beneficiar mun. Craiova, județul Dolj, ce se regăsește la poziția 33 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
8) ”Modernizare drumuri locale”, beneficiar com. Beceni, județul Buzău, ce
se regăsește la poziția 51 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
9) ”Modernizarea rețelei de drumuri de interes local”, beneficiar com.
Pănătău, județul Buzău, ce se regăsește la poziția 95 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
10) ”Modernizare drumuri de interes local în comuna Vânătorii Mici, etapa 2”,
beneficiar com. Vânătorii Mici, județul Giurgiu, ce se regăsește la poziția 116 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
11) ”Modernizare drumuri publice”, beneficiar com. Stoilești, județul Vâlcea,
ce se regăsește la poziția 36 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr.
267/17.09.2019;
12) ”Modernizare drumuri sătești în localitatea Balta Verde”, beneficiar com.
Gogoșu, județul Mehedinți, ce se regăsește la poziția 28 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
13) ”Modernizare drumuri de interes local”, beneficiar com. Pesceana, județul
Vâlcea, ce se regăsește la poziția 25 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
14) ”Modernizare drumuri comunale”, beneficiar com. Vicovu de Jos, județul
Suceava, ce se regăsește la poziția 22 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019;
15) ”Modernizare drumuri de interes local”, beneficiar com. Dracea, județul
Teleorman, ce se regăsește la poziția 120 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 280/02.10.2019.
16) ”Modernizare drumuri sătești”, beneficiar com. Lehliu, județul Călărași, ce
se regăsește la poziția 288 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 280/02.10.2019;
17) ”Modernizare străzi în localitățile Daia și Polpșoru”, beneficiar com. Daia,
județul Giurgiu, ce se regăsește la poziția 247 din Lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 280/02.10.2019;

14 dintre aceste proiecte, se regăsesc pe lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 267/17.09.2019, iar restul de 3 proiecte se regăsesc pe lista proiectelor aprobate prin Ordinul nr. 280/02.10.2019.
În ceea ce privește cele 14 proiecte menționate în lista aprobată prin ordinul nr. 267/17.09.2019, s-a constatat faptul că 6 dintre acestea nu se regăsesc în anexa la procesul-verbal de ședință nr. 1/17.09.2019, care a stat la baza emiterii ordinului, drept pentru care arat procurorii că ”se înțelege că acestea fac parte din cele 56 de proiecte incluse pe lista aprobată prin Ordinul nr. 267/17.09.2019, din decizia inculpatului Ghizdeanu Ion, în calitate de Președinte al Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză”. Așadar… aprobare din pix.

Între acestea se numără comunele Teslui- valoarea totală finanțată a proiectului de 33.441.743,85 lei și suma transferată ca avans de 15%, în data de 30.10.2019, de 5.016.261,58 lei; Slătioara, cu valoarea totală finanțată a proiectului de 17.744.472 lei și suma transferată ca avans de 15%, în data de 30.10.2019, de 2.661.670,80 lei; Milcov cu valoarea totală finanțată a proiectului de 16.782.544,79 lei și suma transferată ca avans de 15%, în data de 30.10.2019, de 2.452.244,75 lei.

Cu privire la aprobarea proiectelor, procurorii au constatat că ”în urma falsificării înscrisurilor oficiale, nu a existat o selecție reală a beneficiarilor fondurilor pentru finanțarea investițiilor, existând astfel proiecte neanalizate de către membrii Comisiei de analiză și evaluare a proiectelor de dezvoltare/investiții depuse în cadrul mecanismului de acordare a finanțărilor prin F.D.I., înființată de președintele C.N.S.P. (G I), care în final se regăsesc pe lista celor efectiv finanțate.” Așadar, n-au fost evaluate dar au fost finanțate!

În linii mari cam așa s-a învârtit ruleta pentru aprobare însă cercetările au scos la iveală și alte chestiuni care fac trimitere atât la fostul șef al CNSP, Ghizdeanu, cel care potrivit anchetatorilor a falsificat documentele, dar și la primari. Pe interceptări… profesioniștii.

”Inculpatul Ghizdeanu Ion, președintele C.N.S.P., a comunicat în mod frecvent cu reprezentanți ai unor U.A.T. -uri

Cât privește planurile ” profesioniștilor” de a beneficia în continuare de pe urma FDI, acestea se pot nărui cât de curând având în vedere faptul că odată cu trimiterea în judecată a lui Ghizdeanu procurorii au transmis ca recomandare instanței de judecată să dispună desfiinţarea totală a înscrisurilor oficiale falsificate, reprezentând procese verbale și ordine de aprobare a listelor cu UAT-urile beneficiare ale proiectelor finanțate prin FDI.

Print

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

error: Continut protejat !!!