STĂNESCU A LUAT SOFTUL, CIUGULEA ȘPAGA IAR OPRESCU LICITEAZĂ MENTENANȚA!
Despre softul de la Sebi Ghiță achiziționat de Consiliul Județean Olt în anul 2011, în timpul mandatului de președinte al lui Paul Stănescu, s-au ridicat de-a lungul timpului o serie de întrebări, au fost suspiciuni pe care însă acesta le-a negat cu vehemență. Un contract de finanțare prin care accesa 4,4 milioane de euro din fonduri europene, bani ce au fost folosiți pentru implementarea unui sistem de gestionare a situațiilor de urgență, iar cea mai mare felie din această sumă a intrat în conturile firmei Asesoft International(n.n.controlată de Sebastian Ghiță) pentru achiziţionarea unui SISTEM DE MONITORIZARE ŞI AVERTIZARE PENTRU MANAGEMENTUL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ ÎN CAZ DE DEZASTRE PROVOCATE DE FENOMENE HIDROLOGICE, METEOROLOGICE ŞI DE POLUARE A MEDIULUI.
Ulterior, mai exact în martie 2021, procurorii anticorupție dispuneau trimiterea în judecată a unuia dintre subalternii lui Stănescu, tocmai cu privire la acest contract. Concret, Ciugulea Ioan, în calitate de funcționar public – vicepreședinte al Consiliului Județean Olt și în același timp președinte al comisiei de evaluare a ofertelor constituită în scopul atribuirii unui contract de achiziție publică de către CJ Olt, în primăvara anului 2012, ar fi acceptat promisiunea remiterii unor sume de bani, formulată indirect de reprezentanții societății comerciale ce realiza executarea contractului, în schimbul asigurării că acel contract se va derula în bune condiții și pentru ca plățile să fie făcute la timp și fără probleme, se arată în rechizitoriu.
Odată cumpărat softul, a urmat mentenanța. Iunie 2018, Marius Oprescu urmaș în funcție al lui Stănescu, scoate contractul pe… piață. 1,021,440 Ron- valoarea contractului(eLicitatie – Anunt de atribuire numarul 188633_22.05.2018) atribuit firmei Critical Technologies SRL, unicul și preferatul ofertant.
Azi e în plină desfășurarea licitația entru atribuirea unui nou cntract. Acord cadru Servicii de mentenanta a Sistemului de Monitorizare si Avertizare pentru Managementul situatiilor de urgenta in caz de dezastre provocate de fenomene hidrologice, meteorologice si de poluare a mediului realizat în cadrul proiectului „Managementul situatiilor de urgenta cauzate de fenomene hidrologice, meteorologice si dezastre de mediu”, aferent anilor 2022-2026. Procedura de achiziție publică se va finaliza prin încheierea unui acord-cadru de prestari servicii. Acordul-cadru se va derula pe o perioadă de 48 luni de la data semnării, valoarea totală estimată fiind de 1.021.840,00 lei fără TVA, împărțită.
Așadar, ramâne să aflăm. Nu despre șpagă, doamne ferește, ci despre câștigător…